Sinds kort ligt een eerste product met de Eco-Score op de verpakking bij Colruyt in de schappen. Op korte termijn zullen nog een 35-tal andere producten van huismerk Boni Selection de score krijgen.
Milieu-impact
In maart van dit jaar lanceerde Colruyt Group de Eco-Score als eerste Belgische retailer. Die keuzewijzer geeft aan de hand van een kleur- en lettercombinatie op eenvoudige wijze de ecologische impact van een product weer. Via de SmartWithFood-app of de Xtra-app kunnen klanten intussen de score van zo’n 3.000 eigenmerkproducten van Colruyt raadplegen.
Zopas ligt er ook een eerste product met de Eco-Score op de verpakking in de winkelrekken. Het gaat om twee varianten van Boni mayonaise. In de komende weken wil de retailer uit Halle nog diverse ander huismerkproducten, zo’n 35 in totaal waaronder melk en honing, van de Eco-Score voorzien.
“Waar die snelle online scan heel relevant is in de opstart, vinden we het toch ook zeer belangrijk om in te zetten op die representatie op de verpakking zelf. Een klant neemt in de winkel namelijk slechts enkele seconden de tijd om te beslissen of hij/zij een product al dan niet in het winkelmandje legt. En dan is het handig om in 1 oogopslag te zien welke labels er op de verpakking staan”, zegt Stefan Goethaert, verantwoordelijke voor het project binnen Colruyt Group.