Voortaan kunnen Amerikaanse HelloFresh-klanten een reeks losse basisproducten aan hun maaltijdpakket toevoegen. Dat is geen primeur: in de Benelux bestaat de dienst al.
Beginnen met 150 producten
De introductie van de zogenaamde HelloFresh Market maakt deel uit van de groeistrategie op middellange termijn, die het maaltijdboxenbedrijf moet omvormen tot een bredere ‘food solutions’-groep. “We hopen klanten mee te nemen naar andere maaltijdmomenten dan tijdens de avond”, zegt CEO Uwe Voss van HelloFresh USA aan Winsight Grocery Business. “We hebben momenteel geen oplossingen voor lunch, ontbijt of aanvullingen op het diner, zoals bijgerechten, soepen en salades. We weten dat klanten hierin geïnteresseerd zijn.”
Het nieuwe concept werd eerder al met succes uitgerold in de Benelux, waar klanten sinds enkele maanden de keuze hebben uit een 150-tal producten als aanvulling op hun maaltijdbox. HelloFresh wil dat productassortiment aanzienlijk uitbreiden over verschillende categorieën, zowel bij ons als elders. “We mikken op termijn op 1000 tot 2000 SKU’s”, zegt Voss.