De RetailDetail Day, het jaarlijkse marketingcongres voor de retailbranche, pakt dit jaar opnieuw uit met een knappe en gevarieerde affiche. Duurzaamheid en inclusie vormen de rode draad in het programma, waarvan we de eerste sprekers nu bekendmaken.
Spraakmakende verhalen
Noteer donderdag 16 september in uw agenda: de RetailDetail Day, hét marketingevent voor de retailsector, is intussen aan de achtste editie toe, met opnieuw een razend interessant programma. We laten de corona-ellende achter ons en kijken weer volop naar de toekomst van retail: die zal namelijk duurzaam zijn of niet zijn.
Spraakmakend is bijvoorbeeld de naamsverandering van ’s werelds bekendste rijstmerk. Het gaat om meer dan een rebranding: Ben’s Original lanceert een nieuwe merkmissie om kansen te creëren die iederéén een plek aan tafel bieden. Producent Mars Food vaardigt met Anja Spielmann en Sébastien Gelsomino twee internationale sprekers af om het verhaal te duiden.
Slimme marketing
Drie jaar geleden ging Dobbi van start als een was- en stomerijdienst voor consumenten. Vandaag profileert het platform zich als een partner voor moderetailers die willen verduurzamen. Na Nederland en België moet de rest van de wereld volgen. Hoe Dobbi moderetailers op weg kan helpen naar een circulair model, dat komen oprichters Maurits Tiethoff en Ruben van Pelt vertellen.
En wie denkt dat het bij textieldiscounter Zeeman enkel draait om lage prijzen, die denkt verkeerd. De prijsvechter werkt zich in de gunst van hipsters dankzij slimme marketing met een knipoog. Bovendien staat duurzaamheid hoog op de agenda: de retailer zet stappen om verantwoord in te kopen, lanceerde vorig jaar een genderneutrale collectie en stapte recent in de tweedehandsmarkt. Niemand minder dan topman Erik-Jan Mares komt tekst en uitleg geven. Niet te missen!
Eindelijk weer netwerken
Hiermee is de affiche nog niet compleet: binnenkort maken we een tweede reeks namen bekend, en ook dat zijn kleppers. De deskundige moderator van dienst is uiteraard opnieuw retailexpert Gino Van Ossel van Vlerick Business School.
De RetailDetail Day vindt plaats op donderdag 16 september in de eventlocatie van RetailDetail, in Shopping Stadsfeestzaal op de Meir in Antwerpen. Het wordt een hybride event: deelnemers kunnen naar keuze het congres ter plaatse live meemaken – eindelijk weer netwerken, in coronaveilige omstandigheden! – of vanop afstand de livestream volgen. Hier kan je tickets bestellen en vind je meer info over het programma. Tot dan!