Toys ‘R’ Us gaat samenwerken met Macy’s en volgend jaar meer dan 400 shop-in-shops openen in de warenhuizen van de Amerikaanse retailer.
Partnerschap
De warenhuisketen blaast het ter ziele gegane speelgoedbedrijf nieuw leven in door middel van een partnerschap met merkmanagementbedrijf WHP Global, dat eerder dit jaar een meerderheidsbelang kocht in Tru Kids, het moederbedrijf van Toys ‘R’ Us.
Volgens Nata Dvir, hoofd merchandising van Macy’s, heeft de aanzienlijke omzetgroei in de bestaande speelgoedactiviteiten ertoe geleid dat het bedrijf op zoek is gegaan naar mogelijkheden om dat aanbod uit te breiden. De website van Macy’s is al begonnen met de verkoop van speelgoed, meldt The Business of Fashion.
Toys ‘R’ Us, ooit een bloeiende speelgoedketen, vroeg in 2017 het faillissement aan wegens een enorme schuldenlast en de opkomst van e-commerce. Het intellectuele eigendom van het bedrijf werd gekocht door verschillende kredietverstrekkers en investeringsmaatschappijen, die het bedrijf Tru Kids vormden. In 2019 werden twee Toys ‘R’ Us-vestigingen heropend onder Tru Kids, maar beide winkels sloten eerder dit jaar vanwege de coronapandemie.
Dat Macy’s speelgoed gaat verkopen, is nogmaals een teken dat warenhuizen steeds meer ruimte vrijmaken voor categorieën die niet tot de mode- en kledingbranche behoren. Zo heeft sectorgenoot Kohl’s heeft een overeenkomst gesloten met Sephora en heeft ook vloerruimte vrijgemaakt voor Amazon-elektronica en -retouren.