Na een al erg sterk coronajaar zet de Belgische groenten- en fruitreus ook in het nieuwe boekjaar zijn groei verder.
Stabiele marge
De omzet van Greenyard steeg tussen april en juni met 1,9% tot 1,17 miljard euro. De afdeling ‘Fresh’ groeide met 1,2% tot 970,2 miljoen euro. Drievierde van de inkomsten in dit segment was afkomstig van het geïntegreerde klantmodel met zijn retailklanten. Dat leverde een stabiele marge op, stelt het bedrijf in een persbericht.
‘Long Fresh’ groeide met 5,4%. Door de geleidelijke afbouw van de coronamaatregelen steeg het aandeel van de foodservice van 17% naar 25%. Verder profiteerde Greenyard van een verbeterde productmix: convenienceproducten en (vriesvers) fruit maken nu 31% uit van de totale omzet van deze bedrijfstak.
Bij de publicatie van de jaarcijfers in juni verhoogde Greenyard al zijn winstverwachting voor het volledige boekjaar. Het groente- en fruitconcern rekent voor 2021-2022 op een aangepaste ebitda van 165 miljoen euro.