Concurrentieel voordeel
Het bedrijf hoopt met deze zet een concurrentieel voordeel te behalen. Consumenten geven immers te kennen de onzekerheid over het leveringsmoment één van de grootste nadelen te vinden aan online shoppen.
Voor de dienstverlening, die gratis is, werkt Asos samen met het koeriersbedrijf DPD. De communicatie voor het verwachte uur van aflevering aan de klant verloopt via een mail of een sms. De latere verfijningen zijn te volgen via ‘Follow My Parcel’ op pc, smartphone of tablet.
Geen snellere levering
Doorgaans levert Asos bestellingen gratis af binnen de vier werkdagen. Wil een klant al de volgende dag beleverd worden, dan betaalt hij daar 5,95 Britse pond (omgerekend 7 euro) voor.
Asos richt zich vooral op de groep van 18- tot 34-jarigen. Het bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 196 miljoen pond of omgerekend 230 miljoen euro. Een derde daarvan wordt op de thuismarkt verdiend, de rest in het buitenland.