(Bijna) alle klanten ergerden zich aan bestellingen
Shell wil met die mogelijkheid inspelen op een wrevel bij zijn klanten. Onderzoek leerde het bedrijf dat 93% van de klanten zich ergert aan de wachttijden bij het bestellen en 41% heeft hetzelfde gevoel bij het aanschuiven om te kunnen betalen.
In het nieuwe systeem geeft de consument zijn bestelling in via een app op de smartphone of tablet en meldt waar en wanneer hij die wil afhalen. Bij zijn aankomst hoeft hij het pakketje dan alleen nog mee te nemen, zodat hij weinig tijd kwijt is.
De regeling geldt alleen voor broodjes en koffie in de deli2go-shops in de tankstations, omdat die worden uitgebaat door de bakkerijketen Bakerstreet. Het gaat dus om een afgelijnd aanbod. De betaling van de tankbeurt zelf moet daardoor nog op de gebruikelijke manier.
Voor de bestelling en de betaling maakt Shell gebruik van MyOrder, een toepassing die voor 80% eigendom is van Rabobank en die al wordt gebruikt voor de betalingen in de horeca, in bioscopen en bij de thuiskoks van Thuisafgehaald.