E-commerceplatform Veepee gaat producten met een beschadigde verpakking verkopen: verschillende keren per jaar krijgen de ‘Survivors’ op een grote uitverkoop een tweede kans.
“Beoordeel niet alleen op uiterlijk”
Veepee (vroeger Vente-Exclusive) benoemt producten waarvan de verpakking beschadigd is tot ‘The Survivors’. Met dat nieuwe concept wil het e-commerceplatform meermaals per jaar een uitverkoop organiseren, zodat de artikelen toch nog een verkoopkans krijgen. “Het idee is om kwalitatieve producten nooit zomaar verloren te laten gaan en zeker nooit te vernietigen”, zegt Tobias Tousseyn, Country Manager Benelux.
Na een grondige kwaliteitscontrole op de inhoud, biedt het platform de items met kortingen tot 75% aan. Dergelijke ‘Survivor sales’ werden eerder dit jaar in Nederland gelanceerd en bleken een succes te zijn, dus nu komt het concept ook naar België. De eerste verkoop van ‘The Survivors’ start op 30 september en loopt tot 6 oktober onder de slogan “Beoordeel niet alleen op uiterlijk”.
Onder andere meubels, decoratie, linnengoed, accessoires en elektronica komen tijdens de uitverkoopdagen aan bod. Duurzaamheid wordt voor consumenten en dus ook voor e-commercespelers steeds belangrijker, argumenteert Tousseyn. Als outletverkoper is het de bedoeling van Veepee om onverkochte voorraden terug te dringen en daar past een “circulaire logica” bij. Het platform zegt daar ook aan bij te dragen door bewust geen gratis verzendingen of retours aan te bieden.