Dit najaar opent MediaMarkt de deuren van zijn Tech village aan het Rotterdamse Binnenwegplein. Het is na Milaan de tweede Europese stad waarin de elektronicagigant het belevingsconcept lanceert.
Ontmoetingsplaats
Momenteel wordt de bestaande winkel in Rotterdam grondig verbouwd tot een MediaMarkt Tech Village, in de eerste plaats bedoeld als ontmoetings- en inspiratieplaats voor technologiefans. Via diverse ‘boutiques’ kunnen gerenommeerde merken hun nieuwste producten tonen, maar er komt ook een baristabar en buiten zal een ophaalautomaat voor online bestellingen staan, die 24/7 beschikbaar is. “MediaMarkt Tech Village Rotterdam wordt niet zomaar een vernieuwde winkel, maar echt een technologiewalhalla waarin de klantbeleving centraal staat”, klinkt het in een persbericht.
Het is voor de retailer de tweede winkel die wordt ingericht volgens het nieuwe belevingsconcept. De primeur was weggelegd voor een winkel in Milaan. Van dit type zal MediaMarkt slechts enkele vestigingen openen in heel Europa.
In totaal beschikt MediaMarkt over vier winkelconcepten, die elk een verschillende focus hebben. Naast de tech village en de standaardwinkels zijn er ook kleinere locaties voor snelle reparaties en/of het afhalen van bestellingen, en een concept met nadruk op gemak en de winkelervaring.