Bierreus AB InBev zou op het punt staan om zijn Duitse regionale biermerken van de hand te doen. Een eventuele verkoop zou in elk geval passen in zijn diversificatiestrategie.
Minder pilsbieren
Duitsland is de grootste biermarkt in Europa, maar toch zou AB InBev een ‘dexit’ voorbereiden en alle regionale merken willen verkopen, schrijft De Tijd op basis van een bericht van Bloomberg. Het gaat onder meer om de merken Beck’s, Diebels, Franziskaner Weissbier en Hasseröder, die samen een miljard euro zouden kunnen opleveren.
Voorlopig is het nieuws nergens officieel bevestigd. Aan De Tijd verklaarde de Leuvense brouwer enkel “continu zijn mogelijkheden te evalueren om groei te stimuleren”.
Sinds Michel Doukeris het roer bij AB InBev overnam, richt het bedrijf zich meer dan ooit op diversificatie en neemt het meer afstand van de klassieke pilsmarkt. Dat komt onder meer tot uiting in de grotere aandacht voor caloriearme bieren, de hard seltzers en ingeblikte cocktails.