Deskundige medewerkers
“Onderzoek wijst uit dat klanten zo tevreden zijn dat er sinds de eerste winkel enkele maanden geleden eigenlijk niets gewijzigd is in de opzet”, zegt directeur Onno de Groot aan Levensmiddelenkrant. Er wordt daarom flink geïnvesteerd in de opleiding van de werknemers die binnen het nieuwe concept zullen werken: klanten zouden namelijk vooral tevreden zijn over de deskundige medewerkers.
Momenteel zijn er al vijf winkels omgebouwd naar het nieuwe concept. Vorige week opende DekaMarkt in Haarlem de vijfde winkel met het nieuwe concept.
Naast het vernieuwde concept is DekaMarkt nu ook aan het experimenteren met het afhalen van online bestelde producten. Drie winkels van DekaMarkt bieden momenteel die mogelijkheid al aan. Volgens de Groot zullen het vooral randstedelijke winkels zijn die deze service in de toekomst zullen gaan aanbieden. Het afhalen van boodschappen in zogeheten DekaDrives is trouwens gratis “en dat blijft het ook”, liet de directeur nog weten.