Waarover zijn Jef Colruyt, Alexandre Bompard en Frans Muller het roerend eens? Over The Future of Food, het nieuwe boek van Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey: “Een ‘must read’ voor elke foodprofessional!”
Ideaal kerstgeschenk
De foodsector bevindt zich op een kantelpunt. Hoe kunnen we een groeiende wereldbevolking op een gezonde en duurzame manier blijven voeden? Daarover schreven Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey een stevig gedocumenteerd boek. Het is de lang verwachte opvolger van The Future of Shopping (2018) waarvan wel 20.000 exemplaren over de toonbank gingen!
Zullen we in de toekomst nog vlees eten? Komt onze maaltijd straks uit de 3D-printer? Zijn er morgen nog wel supermarkten? Een boeiende ontdekkingstocht brengt de lezer van stadslandbouw naar zeeboerderijen, van kweekvleeslaboratoria naar hypergepersonaliseerd voedingsadvies op basis van artificiële intelligentie, en van de hybride supermarkt naar nieuwe, digitale platformmodellen.
Dit boek is een ideaal kerstgeschenk voor uw medewerkers en/of zakenrelaties. En voor uzelf, uiteraard. Verkrijgbaar in het Nederlands en het Engels.
Bestel nu via https://www.futureofshopping.be/shop/the-future-of-food-nl/
Gratis verzending in België!
Dit zeggen topmanagers over The Future of Food:
“Dit boek toont mooi aan hoe dynamisch de voedingsindustrie wel is. De uitdagingen zijn groot, oplossingen liggen in samenwerking door de gehele keten, van boer tot consument.”
Frans Muller, CEO Ahold Delhaize
“We kunnen als retailers een belangrijke rol blijven spelen in de toekomst van voeding. Innoveren, onszelf voortdurend blijven heruitvinden in het belang van de gezondheid van de consument – en tegelijkertijd rekening houdend met factoren zoals milieu, dierenwelzijn en de samenleving in z’n totaliteit. Stap voor stap een positief verschil blijven maken is en blijft de boodschap. Dit boek toont dat de toekomst uitdagend is, maar vol opportuniteiten die we heel graag met beide handen grijpen, samen met onze verschillende partners.”
Jef Colruyt, CEO Colruyt Group
“Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey verkennen alle invalshoeken van het complexe vraagstuk waarmee de spelers in de voedselketen nu worden geconfronteerd: hoe kunnen we hogere kwaliteit, respect voor het milieu en aantrekkelijke prijzen combineren en tegelijk massaal investeren in nieuwe distributiekanalen – vooral digitaal. Dat is wat onze taak als retailer zo moeilijk en nobel maakt, en waarom Carrefour de “voedseltransitie voor iedereen” tot zijn raison d’être heeft gemaakt. Op deze reis zijn de uitdagingen even immens als opwindend, en dit boek dient als een uitstekende introductie.”
Alexandre Bompard, Voorzitter & CEO, Carrefour Group
“The Future of Food has it all… Het boek behandelt alle uitdagingen en kansen waarvoor onze prachtige sector staat. Het werk leest als een thriller voor iedereen met passie in voeding. Een waaier van thema’s, ter reflectie voor elke fabrikant of distributeur, klein of groot, lokaal of internationaal, komt aan bod. De sprekende voorbeelden illustreren de complexe revolutie en transformatie in voeding. Voeding is emotie. Het is dan ook meer dan ooit belangrijk om de consument te begrijpen en samen met alle betrokken partijen de juiste oplossingen aan te bieden.”
Wim Destoop, VP General Manager PepsiCo Noord-West Europa
“In ‘The Future of Food’ worden we meegenomen in de fascinerende en in de inspirerende wereld van voeding. Voor diegenen die van mening zijn dat in de voedingsmarkt bijna niets zal of kan veranderen: een ‘eye opener’. Jorg en Stefan slagen er in het complexe voedings-ecosysteem, waar alles met alles verbonden is, te ontleden en tot verrassende inzichten te komen over toekomstscenario’s. Een aanrader voor iedereen, een must voor elke voedingsprofessional. Veel leesgenot.”
Nils van Dam, CEO Milcobel
“Dit is voor mij het meest alomvattende werk dat ik tot nu toe gezien heb over de vele nieuwe voedingstrends en de evolutie van het duurzaamheidsaspect in de productie van nieuwe voedingsproducten. Daarenboven plaatst het boek deze trends in de context van een sterk evoluerende wijze waarop voeding van het veld tot bij de consument terecht komt. Alle nieuwe technologieën en ideeën die vandaag wereldwijd bestudeerd en geïmplementeerd worden, zijn heel nauwkeurig beschreven met de gepaste links naar concrete voorbeelden. De kennis die ik hier opdoe, versterkt enkel onze mening dat retailers met een sterk lokaal verankerde voetafdruk (een goed verspreid en dicht netwerk van winkels) in staat zullen zijn om het nieuwe gezonde en duurzame ontbijt, middag- en avondmaal op een efficiënte en duurzame manier op tafel te brengen. De retailers die erin slagen om al deze nieuwe producten en technologieën te incorporeren in hun zakenmodel, zullen de aandacht van de consument winnen en worden de kampioenen in het invullen van de laatste mijl. Dit boek wordt verplichte lectuur voor de top 250 mensen van ons bedrijf.”
Hein Deprez, co-CEO Greenyard
“Het is duidelijk dat bijna alle sectoren vandaag ingrijpende technologische en maatschappelijke ontwikkelingen ondergaan. De voedingssector hoort hier niet alleen bij maar trekt ook heel veel aandacht, want deze sector heeft niet alleen een grote impact op de maatschappij maar belangt ons allen ook heel sterk persoonlijk aan. Een beter begrip van wat er aan het gebeuren is en wat er op ons nog zal afkomen is daarom niet alleen heel nuttig maar ook heel actueel. De auteurs geven hun lezers opnieuw een fascinerende blik op de toekomst, die wel degelijk heel positief kan zijn voor de voedingssector, zolang alle deelnemers in de waardeketen hun rol ten volle spelen. Dit boek is een sterke aanrader voor iedereen die de toekomst van voeding ter harte neemt.”
Dirk Van den Berghe, board member en advisor, voormalig Executive Vice President and CEO Asia, Canada and Global Sourcing Walmart Inc.
“Dat Jorg en Stefan toppers zijn in de wereld van retail wist ik al lang. We deden samen al verschillende interessante retailhunts over de hele wereld. Wat we daar allemaal gezien hebben kwam helder en duidelijk terug in het boek. Na deze pandemie is het onze verantwoordelijkheid om samen de mensen te motiveren om gezonder én gelukkiger te gaan leven. Hiervoor is een transitie nodig van massaconsumptie naar een meer bewuste en duurzame consumptie, en dus een switch naar een meer plantaardig dieet. Dat kunnen wij bij Foodmaker alleen maar toejuichen. Van ‘farm to fork’, plantbased én ondersteund door technologie is de enige juiste manier om een pandemie weg te houden. Super interessant boek! Dankjewel voor de interessante tijd samen!”
Lieven Vanlommel, CEO Foodmaker
“Future of Food is een interessante en zeer lezenswaardige samenvatting van zo’n beetje alle ontwikkelingen en uitdagingen in de voedselketen en wat die zouden kunnen betekenen voor foodretail en foodservice.”
Koen Slippens, CEO Sligro Food Group
“We staan aan de vooravond van een van de grootste omwentelingen in de voedingsindustrie. Sterk veranderende consumentenbehoeften in combinatie met de noodzaak om verantwoordelijker om te gaan met de hulpbronnen van onze planeet, zullen leiden tot een ongekende innovatiegolf. Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey illustreren dat met grote helderheid en precisie. Dit boek is een prachtig compendium van de verschillende trends die tot exponentiële verandering zullen leiden. Hun boek is een krachtige wake-up call maar ook een gids voor bemoedigende perspectieven. Wij bij Zintinus delen veel van hun opvattingen en zetten ons volledig in om actief bij te dragen aan de transformatie van de voedingsmiddelenindustrie. In het belang van de planeet, de mensen en de investeerders.”
Olaf Koch, Partner Zintinus en voormalig CEO Metro