De marktleider maakt naar eigen zeggen definitief een einde aan de ‘lege koelkast-stress’ waarmee veel reizigers bij thuiskomst te maken hebben. Voorafgaande aan de reis, of vanaf de bestemming waar ze verblijven, kunnen klanten nu immers online boodschappen bestellen en op het gewenste tijdstip na terugkeer op Schiphol ophalen.
Reizigers, medewerkers en passanten
“Schiphol verwelkomt meer dan 50 miljoen reizigers per jaar, waarvan een groot deel uit Nederland”, zo schetst AH-directeur Sander van der Laan het klantenpotentieel. “Bovendien werken er ruim 64.000 mensen op de luchthaven. Al die mensen bieden we op deze locatie gemak en snelheid.”
Die twee doelgroepen worden dan ook bediend vanuit het nieuwe PUP dat vlakbij de parkeerplaatsen P3 (lang parkeren reizigers) en P40 (parkeerplaats voor luchthavenmedewerkers) is gevestigd, aan de Koetsiersstraat 10. “Het is gewoon de openbare weg, dus passanten kunnen deze locatie ook gebruiken om hun online bestelde boodschappen op te halen”, zegt Albert Heijn-woordvoerster Anoesjka Aspeslagh.
Zondag: Schiphol open, PUP gesloten
De openingstijden zijn van maandag tot en met zaterdag van 6.30 uur tot middernacht. Op zondag is het PUP gesloten, in tegenstelling tot de luchthaven die 24/7 in bedrijf is. “Vooralsnog zijn alle PUP’s op zondag gesloten”, zegt Aspeslagh. “Dit heeft te maken met het feit dat de PUP’s beleverd worden door Albert.nl. De Home Shop Centers van Albert.nl zijn op dit moment nog niet op zondag operationeel.”
PUP Schiphol is het elfde ophaalpunt in totaal en – naast Heemstede, Naarden en Tilburg – het vierde ‘stand alone’ Pick Up Point van Albert Heijn. In Zaltbommel, Alkmaar, Breda en Purmerend heeft Albert Heijn nog PUP’s bij de winkel. In Amstelveen, Heemskerk en Katwijk zijn PUP’s in de Albert Heijn gevestigd.
Volgens woordvoerster Anoesjka Aspeslagh zijn verdere ophaalpunten in voorbereiding. Maar “die zitten nog allemaal in de vergunningfase, dus daarover kunnen we nu nog niets melden”.