“Merkliefde ook buiten de keuken tonen”
Nutella heeft in de Verenigde Staten een eigen boetiek op het internet geopend. Er worden onder meer t-shirts, koffiekoppen, spaarpotten en hoesjes voor smartphones verkocht, allemaal met het beroemde logo van het hazelnootpastamerk. Toch is er één wel heel opvallende afwezige: de smeerpasta van het merk is er niet te vinden.
Of dat niet een beetje te ver gaat? Volgens de klanten zeker niet, meent category manager Noah Szporn van de Amerikaanse tak van producent Ferrero: “Onze fans vragen permanent naar goederen met onze naam erop. We zijn blij hen eindelijk de mogelijkheid te geven om hun aanhankelijkheid aan het merk ook buiten te keuken te bewijzen.”
Nieuwste hype onder scholieren?
Belangstelling voor het merk is er in elk geval: op Facebook telt Nutella bijna 18 miljoen volgers. “De passie die onze fans voor Nutella hebben, kent geen gelijke”, meent Szporn.
De producten met de naam van Nutella erop zijn wel enkel in de VS te verkrijgen. Er worden internationaal geen goederen verstuurd. De webshop werd er bewust net voor de start van het nieuwe schooljaar gelanceerd, ongetwijfeld hopend dat het de nieuwste trend wordt in de Amerikaanse scholen.
– Johan Van Geyte en Pauline Neerman