Voor het eerst sinds twee jaar komt RetailDetail weer met een nieuwe printpublicatie naar buiten: zopas verscheen een eerste Eindejaarsboek. Volgend jaar staan er twee exclusieve uitgaven op de planning.
Andere beleving
Vijfduizend lezers kregen de afgelopen dagen een glimmend exemplaar van het RetailDetail Eindejaarsboek in de bus: een mooi vormgegeven, hoogwaardige printpublicatie met de sterkste interviews, reportages en onderzoeken van het afgelopen retailjaar. Een mooie manier om een bewogen periode af te sluiten. Het wordt geen eenmalige uitgave bovendien: volgend jaar plannen we twee gedrukte publicaties.
“Twee jaar geleden zetten we het papieren RetailDetail Magazine stop, om middelen vrij te maken voor andere projecten. Terugblikkend op de coronacrisis die kort daarop losbarstte, bleek dat een juiste beslissing”, zegt CEO Jorg Snoeck van RetailDetail. “Maar print was voor ons geen afgesloten hoofdstuk. Vandaag zien we opnieuw mogelijkheden voor printuitgaven met een wat exclusiever karakter. De economie trekt weer aan en een belangrijke groep adverteerders ziet de toegevoegde waarde van een gedrukte publicatie, die toch een andere beleving biedt dan online.”
Ook Foodboek op de planning
Daarom publiceert RetailDetail in 2022 niet één maar twee gedrukte publicaties. Naast een tweede eindejaarsboek, in december, komt er ook een Foodboek, gericht naar de Belgische foodretailers en supermarktondernemers. Een prima kanaal om de productinnovaties voor het belangrijke najaar te ondersteunen. In beide printedities is de beschikbare ruimte voor advertenties en advertorials beperkt: tijdig reserveren is de boodschap, zegt accountmanager Kjëll Bries.
Tegelijk breidt RetailDetail ook de online campagnemogelijkheden uit, met de lancering van een nieuwe website in het voorjaar van 2022. “We brengen bijkomende advertentieformaten op de homepage, op de sectorpagina’s en in de wekelijkse nieuwsbrieven. Met advertorials kan je inspirerende realisaties in de spotlight plaatsen. Vergeet ook niet om je groepsabonnement af te sluiten zodat je niets van het retailnieuws mist.”
Smaakt dat naar meer? Contacteer Kjëll via kjell.bries@retaildetail.be en krijg de volledige media- en eventpackage in de mailbox!