Foodretailers en hun leveranciers staan voor immense uitdagingen, zegt topman Alexandre Bompard van Carrefour. Precies daarom heeft de retailer de “voedseltransitie voor iedereen” tot zijn raison d’être gemaakt.
“Uitstekende introductie”
We lieten het boek The Future of Food – Een nieuw recept voor de voedingssector vooraf lezen door verschillende personaliteiten uit de Europese FMCG- en foodretailsector. Bijzonder vereerd waren we, dat ook Alexandre Bompard, voorzitter en CEO van Carrefour Group, de tijd nam om een reactie te formuleren.
“Jorg Snoeck en Stefan Van Rompaey verkennen alle invalshoeken van het complexe vraagstuk waarmee de spelers in de voedselketen nu worden geconfronteerd: hoe kunnen we hogere kwaliteit, respect voor het milieu en aantrekkelijke prijzen combineren en tegelijk massaal investeren in nieuwe distributiekanalen – vooral digitaal. Dat is wat onze taak als retailer zo moeilijk en nobel maakt, en waarom Carrefour de ‘voedseltransitie voor iedereen’ tot zijn raison d’être heeft gemaakt. Op deze reis zijn de uitdagingen even immens als opwindend, en dit boek dient als een uitstekende introductie.”
Tweede druk
Ook andere topmanagers uit de voedingssector laten zich lovend uit over het boek, dat intussen toe is aan een tweede druk. Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize, schreef een nabeschouwing. Ook ontvingen we reacties van onder andere Jef Colruyt (Colruyt Group), Koen Slippens (Sligro), Nils van Dam (Milcobel) en Wim Destoop (PepsiCo).
Het boek is beschikbaar in de betere boekhandel en webshop, in het Nederlands en het Engels, ook als e-boek. Voor leveringen van grotere aantallen in België kan u bestellen via deze link. Nederlanders kunnen terecht bij uitgever Van Duuren Management en bij managementboek.nl.