Het is traditie: tussen kerst en Nieuwjaar blikken we terug op het retailjaar. Welke artikels op RetailDetail.nl werden de afgelopen 12 maanden het meest gelezen? Dit overzicht geeft een aardig beeld van de trends en gebeurtenissen in 2021…
De top 20
-
MediaMarkt sloot drie kleinere vestigingen in Makro-winkels. Een Belgisch verhaal dat veel Nederlandse lezers trok: de twee retailers zijn immers ook hier actief.
-
Het vervolgverhaal rond de doorstart van modeketen e5 werd vanuit het noorden op de voet gevolgd. Er waren namelijk ook Nederlandse overnamekandidaten.
-
Het nieuwe winkelconcept dat Kruidvat lanceerde in Nederland, vond ook z’n weg naar het zuiden…
-
Een achterhoedegevecht van de zuivelsector zette Europa in rep en roer…
-
Duurzamere mode volgens H&M: virtuele kleerkasten, betere algoritmes en productidentificatie.
-
Als Jef Colruyt een gedurfde mening ventileert over Ahold Delhaize, dan hangt Nederland aan z’n lippen…
-
De avonturen van Jumbo in België leveren altijd interessant nieuws.
-
Op de RetailDetail Night in november kondigde Albert Heijn-topman Raf Van den Heuvel een hartverwarmende promotieactie aan, die duidelijk gesmaakt werd.
-
Nog meer expansienieuws van Jumbo, dat naar de kust wil.
-
Textieldiscounter Zeeman frist z’n winkelformule op en test de nieuwe look zowel in Nederland als België.
-
Wanneer een internationaal bekende wielrenner het maakt als supermarktondernemer…
-
De concurrentiestrijd van de Nederlandse supermarktketens in Vlaanderen verhit de gemoederen.
-
Overnamekandidaten meldden zich voor de failliete modeketen e5.
-
In België blijft Colruyt de goedkoopste, maar de strijd is heftig.
-
Wie wil er nu geen goedkope opgeknapte iPhone van Aldi?
-
Bij Lidl speelde zich dit jaar een interne machtsstrijd af, die in heel Europa gevolgd werd.
-
Een verrassende bondgenoot voor de gebroeders De Sutter, die e5 willen overnemen.
-
Ook tijdens de coronacrisis blijven harddiscounters Aldi en Lidl sterker groeien dan de markt in de meeste Europese landen. Op hun thuismarkt echter verliezen ze terrein. Waarom?
-
Voor het eerst in meer dan 20 jaar voert fastfoodketen Burger King een volledige rebranding door: alles van het logo tot de look van de restaurants wordt aangepakt.
-
Foto’s van die vernieuwde Zeeman-formule hadden we ook.