Albert Heijn gaat het het onafhankelijk voedselkeuzelogo Nutri-Score geleidelijk invoeren. Op die manier wil de supermarktketen de klanten helpen bij het maken van een gezondere voedingskeuze.
Huismerkproducten
Vanaf vandaag toont Albert Heijn de Nutri-Score van 6000 huismerkproducten op de elektronische prijskaartjes in de winkels, in de app en op de website. Het is een volgende stap in de introductie van het keuzelabel: in de komende maanden wil de retailer de Nutri-score ook aanbrengen op de verpakking van zijn eigenmerkproducten.
Nutri-Score geeft met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep gezonder zijn dan andere. Het label werd al in diverse Europese landen (waaronder België, Spanje, Duitsland en Frankrijk) geïntroduceerd. Ook Nederland heeft gekozen voor het logo, en de verwachting is dat het later dit jaar ook officieel landelijk gebruikt zal worden.
“Met Albert Heijn willen we samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. En een gezonde leefstijl is belangrijker dan ooit”, zegt algemeen directeur Marit van Egmond. “Daarom zijn wij al langere tijd groot voorstander van de invoering van Nutri-Score. We zijn ervan overtuigd dat dit voedselkeuzelogo onze klanten helpt een gezondere keuze te maken.”