De Franse B2B marktplaats Ankorstore, die de voorbije twee jaar enorm gegroeid is, haalt 250 miljoen euro vers kapitaal op. Het geld moet de verdere expansie mogelijk maken.
Snelle groei
Ankorstore is naar eigen zeggen de snelst groeiende B2B-marktplaats van Europa. In de twee jaar sinds de oprichting hebben al 200.000 retailers en 15.000 merken zich bij het platform aangesloten. De onderneming is intussen actief in 23 landen en biedt ruim 1 miljoen producten aan.
In een nieuwe kapitaalronde, geleid door Bond en Tiger Global, haalt Ankorstore nu 250 miljoen euro op. “We willen het voor onafhankelijke merken en retailers makkelijker maken om met elkaar samen te werken en een heleboel achterhaalde aspecten van de retailwereld voor hen verbeteren”, zegt Nicolas Cohen, co-CEO en mede-oprichter. “Dankzij de investering kunnen we dit beter, sneller én in meer landen doen.”
“Next-generation retail”
Het platform wil zowel horizontaal als verticaal uitbreiden, door nieuwe productcategorieën toe te voegen en de platformtechnologie te verbeteren. Recent werd het aanbod nog uitgebreid met de categorieën ‘sport & wellness’ en ‘huisdieren’. Verder is het bedrijf van plan om bijkomende kantoren te openen in Italië en Spanje.
“Dit is next-generation retail”, zegt Mood Rowghani van Bond, die tevens lid wordt van de raad van bestuur van Ankorstore. “Via een snel groeiend en grensoverschrijdend netwerk biedt dit bedrijf een geweldige infrastructuur voor duizenden merken en onafhankelijke winkels. En de gedurfde visie van het leiderschapsteam is inspirerend: om retail te transformeren en nieuwe mogelijkheden in de gehele waardeketen te ontsluiten.”