Unilever heeft gisteren laten weten dat het zijn (afgewezen) bod van omgerekend zestig miljard euro op de consumentendivisie van GlaxoSmithKline (GSK) niet zal verhogen.
Beursgang in de zomer?
De farmareus verwierp al drie keer een bod van Unilever op zijn consumentenafdeling, die merken als Sensodyne, Aquafresh en Panadol omvat. Telkens noemde het bedrijf de biedingen een “fundamentele onderwaardering” van de eenheid en zijn toekomstperspectieven.
GSK zei dat het zal vasthouden aan zijn plan om de activiteiten medio 2022 afzonderlijk naar de beurs te brengen. Het bedrijf verwacht dat de divisie dit jaar met 4 tot 6% zal groeien. Vorig jaar was de consumententak goed voor een omzet van 11,5 miljard euro, meldt Reuters.
In een verklaring stelde Unilever dat zijn standpunt omtrent de fundamentele waarde van de bedrijfstak niet gewijzigd was. “Dienovereenkomstig zullen we ons bod niet verhogen”, klonk het bij de Britse FMCG-reus.