Ikea lanceert een wereldwijde rekruteringscampagne voor een hele resem jobs in ‘tech & digital’. Het lokmiddel: vegetarische 3D-geprinte gehaktballetjes.
Solliciteren met ballen
De Zweedse meubelketen wil inzetten op nieuwe technologieën, zowel in het kader van duurzaamheid als digitalisering, en zoekt daarom een hoop nieuwe medewerkers voor technologiejobs. Alleen al in Europa stelt Ikea dit jaar ruim 150 functies open op het gebied van technologie en innovatie, maar er zijn ook vacatures in onder meer China en India.
Op 1 februari startte de retailer daarom de wervingscampagne “Taste the Future”, met een bijpassende gimmick. Ikea hoopt aandacht van zowel de media als kandidaten te krijgen door sollicitanten als allereersten 3D-geprinte plantaardige gehaktballetjes te laten proeven. De 3D-printer is een nieuw experiment van de keten en is geprogrammeerd om de textuur, smaak en het uiterlijk van de bekende ‘köttbullar’ na te bootsen. Plannen om ze effectief in de restaurants te serveren, zijn er echter nog niet.
“Ikea staat aan het begin van een reis om data en technologie te omarmen om betaalbaarder, toegankelijker en duurzamer te worden in een omnichannelomgeving. Uiteraard zullen mensen met verbeeldingskracht een grote rol spelen in die zoektocht. Daarom zijn we hier op zoek naar mensen die samen met ons een beter dagelijks leven willen creëren”, zegt CIO Pascal Pauwels. Ter informatie: er zijn op dit moment 51 vacatures in Nederland, geen in België.