De Franse sportwinkelketen Decathlon gaat zijn twee resterende vestigingen in de Verenigde Staten volgende maand sluiten.
E-commerce en partnerships
De filialen zijn gevestigd in San Francisco en Emeryville en sluiten tegen 15 maart definitief de deuren, schrijft de San Francisco Chronicle. Bij het uitbreken van de coronapandemie sloot de sportartikelengigant al een andere winkel in Californië.
Decathlon zei vorige maand dat het zich in de Verenigde Staten wil richten op e-commerce en de verkoop via andere retailers zoals Walmart en Target. “We veranderen ons bedrijfsmodel om ons aan te passen aan de huidige marktomstandigheden en om beter in te spelen op de behoeften van onze klanten”, zei Christian Ollier, CEO van Decathlon USA, in een verklaring. Volgens hem zijn de aanpassingen nodig om te kunnen blijven groeien. “Hoewel we op dit moment de fysieke winkels zullen sluiten, zijn onze producten online verkrijgbaar op Decathlon.com en bij een groeiend aantal detailhandelpartners.”
Decathlon werd opgericht in 1976 en telde in 2020 1700 vestigingen wereldwijd. Het bedrijf startte zijn activiteiten in de Verenigde Staten in 2017. Door de sluitingen verliezen 32 mensen hun baan.