Tilburgs magazijn zorgt voor extra capaciteit
De Rotterdamse onlineketen opent continu nieuwe webshops en dat blijkt te lonen, getuige de – alweer – aanzienlijke omzetgroei. Exacte cijfers maakt Coolblue niet bekend, maar afgaande op de jaarcijfers van 2012 zou de omzet voor de periode januari tot juni 2013 rond de honderd miljoen euro moeten bedragen.
Coolblue opende eerder dit jaar een nieuw magazijn in Tilburg, vlakbij de grens met België, en kon daardoor het aantal nieuwe openingen nog wat de hoogte in drijven: dit jaar openden al 56 webshops de virtuele deuren, samen met twee “webwinkels waar je naar binnen kunt lopen” in Utrecht en Lochristi (bij Gent) Daarmee staat het totaal voorlopig op 269 webwinkels en 6 fysieke vestigingen.
Kaap van 300 webshops overschrijden
Voor de tweede helft van het jaar blijft Coolblue – naar goede gewoonte – weinig bescheiden: de kaap van de 300 webshops overschrijden en een zevende vestiging openen in Amsterdam. “Ondanks de economische crisis zien we in onze cijfers dat onze aanpak van productspecialisme werkt”, aldus Zwart. “Een andere verklaring voor ons succes zien wij in onze obsessieve focus op klantentevredenheid.”
“We merken dat sommige klanten het prettig vinden om een product even vast te houden of om face-to-face advies te krijgen over welke laptop voor hen het meest geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt,” aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.