Automerk Polestar opent aan de Leuvense Vaartkom een tijdelijke showroom: van april tot eind juni kunnen mensen er terecht voor testritten en info over elektrisch rijden.
Goesting geven
De dochteronderneming van Volvo en Geely Holding wil zo veel mogelijk mensen laten kennismaken met elektrische mobiliteit. Dat doet het nu ook in Leuven, met een pop-upwinkel aan de Vaartkom. Van april tot eind juni kan iedereen er terecht voor informatie over de wagens van het jonge merk, maar ook voor informatie over elektrisch rijden in het algemeen. Wie dat wil, kan er een testrit aanvragen.
“Dat we binnenkort met z’n allen zullen overschakelen naar elektrische mobiliteit is een feit. Maar het mag geen verhaal van ‘moeten’ zijn, de wil om te veranderen moet doorslaggevend zijn. Om die goesting op te wekken willen we zo veel mogelijk mensen laten kennismaken met onze wagens en elektrisch rijden,” legt algemeen director Lies Eeckman uit.
Zoveel mogelijk ervaren
Polestar heeft momenteel slechts twee verschillende modellen, dus de keuzestress is beperkt, maar uit onderzoek bleek dat wie al eens ervaring opdeed met elektrische wagens 7% positiever staat tegenover dit soort auto’s. “Om de transitie naar duurzame mobiliteit te versnellen, hebben we er dus belang bij om zo veel mogelijk Belgen een eerste rijervaring met elektrische wagens te laten opdoen”, aldus Eeckman. In Leuven kunnen mensen – op afspraak – de Polestar 2 uittesten.
Alleen testen, want kopen kan in de showroom niet. Het merk is resoluut ‘digital-first’, dus een auto bestellen gebeurt volledig online. Op het RetailDetail Congress op 28 april in Antwerpen vertelt topvrouw Lies Eeckman meer over de bijzondere strategie van het merk. Nog op de affiche die dag: een mix van multinationale platformen en lokale ondernemers, waaronder Zalando, Alibaba, Rainpharma, La Bottega, Odette Lunettes en Cameleon. We maken snel meer namen bekend. Meer info en tickets via deze link.