Gepersonaliseerde aanbiedingen
Net zoals voorheen kunnen klanten nog altijd de dichtstbijzijnde vestiging van McDonald’s vinden en kunnen ze informatie krijgen over de te verkrijgen producten. Dat zou nu zelfs nog gemakkelijker moeten gaan. Daarnaast maakt de app nu ook gebruik van ‘behavioral targeting’.
“Dat betekent dat de vernieuwde app gepersonaliseerde aanbiedingen laat zien op basis van de persoonlijke voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Zo kunnen onze gasten eenvoudiger bij hun favoriete voordeelbonnen die precies zijn afgestemd op hun persoonlijke wensen”, zegt Debbie Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald’s Nederland, aan mobilemarketing.nl.
Ook bij Tribal DDB Amsterdam, de ontwikkelaar van de app, zijn ze tevreden over het resultaat. “In een tijd waarin de retail onder druk staat, is deze app een oplossing die een directe bijdrage zal leveren aan de marketing en sales doelstellingen van McDonald’s. We merken dat mobiele technologie en communicatie steeds belangrijker worden voor grote merken“, aldus managing director Jacco ter Schegget.