Om lokale producten te promoten, lanceert Delhaize een nieuw concept: op de Belhaize Lokale Markt kunnen klanten kennismaken met Belgische producenten en boeren – én hun producten proeven.
Twintig winkelparkings
Exact één jaar geleden veranderde Delhaize tijdelijk van naam: als Belhaize wilde de foodretailer z’n 1.600 Belgische leveranciers bedanken en producten van eigen bodem in de kijker plaatsen. Dit jaar kiest de supermarktketen voor een andere aanpak: op twintig winkelparkings organiseert Delhaize van 30 april tot 9 juli een lokale markt waar klanten kunnen kennismaken met een selectie van de 1.600 lokale producenten waar de keten mee samenwerkt.
Fabrikanten en boeren komen er hun verhaal vertellen en laten hun producten proeven. Daarbij gaat het zowel om kleinere producenten die aan een beperkt aantal winkels in een regio leveren, als om grotere lokale leveranciers die in alle winkels te vinden zijn. Omdat niet alle producenten kunnen deelnemen, voorziet Delhaize ook QR-codes op de verpakkingen: wie de code scant kan een virtueel bedrijfsbezoek beleven.