Biowebshop Greenweez heeft z’n Belgische omzet vorig jaar verdubbeld en verleidt ook steeds meer Nederlandse klanten. Dit jaar wil de retailer meer dan ooit bio en koopkracht met elkaar verzoenen.
Tevreden of geld terug
Greenweez.be is de Belgische dochteronderneming van Greenweez.com, eigendom van Carrefour en naar eigen zeggen de grootste online biologische retailer in Europa. De start-up lanceerde in mei 2020 in België en zag in het tweede volledige werkingsjaar de omzet verdubbelen. De verkoop in Nederland verviervoudigde zelfs en vertegenwoordigt nu 20% van de omzet.
Directeur Yannick Dyckmans wijst op de sterke troeven van Greenweez, waaronder een ‘tevreden of geld terug’ garantie en levering binnen de 24 uur. Bovendien zet de biowebshop in op scherpe prijzen, een noodzaak nu de biologische markt onder druk staat en inflatie hard toeslaat.
De retailer herbekijkt het volledige assortiment om er zeker van te zijn dat Greenweez echt de goedkoopste op de markt is, zonder abonnement of minimumaankoop. Vooral voor essentiële producten werd de prijs met 30% verlaagd. “En dat hebben we alleen gedaan door onze eigen marges te verlagen, want we willen de producenten en onze leveranciers niet onder druk zetten”, zegt marketingverantwoordelijke Antoine Delhaize.