Bol.com is “Koning Retail”
“Bol.com mag zich met recht Koning Retail noemen“, schrijft WUA op zijn site. De online retailer kreeg voor zijn website dan ook het mooie eindcijfer van 7,6, al was dat wel een daling ten opzichte van vorig jaar. Toen kon Bol.com nog pronken met een 8,2. “Dat de website nog steeds niet uitgegroeid is, bewees Bol.com door deze maand een vrijetijdswinkel te openen. Respondenten blijven de website ondanks het grote aanbod erg overzichtelijk vinden“, gaat WUA verder.
Bij Bol.com zijn ze natuurlijk bijzonder tevreden, iets dat ze bij monde van Michel Schaeffer, marketingdirecteur bij Bol.com aan WUA lieten verstaan: “Het is super om op nummer 1 te staan en daar te blijven, helemaal omdat we afgelopen jaar ongelooflijk veel veranderingen hebben doorgevoerd en er allerlei ontwikkelingen zijn geweest.”
In de algemene ranking bleef Bol.com de website Belvilla.nl voor, die nieuw binnenkwam op twee, en de website van KLM, die een sprongetje maakt van vijf naar drie.
Veel concurrentie in retail
Dat Bol.com voor het tweede jaar op rij de concurrentie kan afhouden, is bijzonder knap, vooral omdat de concurrentie binnen de retailbranche bijzonder hoog was. Zo vinden we in die sublijst op twee Zalando.nl met een score van eveneens 7,6 en op drie Kwik-Fit.nl, ook met een score van 7,6. In de top tien staat ook nog HM.com op acht en net buiten die top tien staat Ikea.com op een elfde plaats.
De Top 100 Websites 2013 van WUA werd opgesteld aan de hand van 29.720 beoordelingen door 6.290 respondenten over 3.593 websites in de periode van augustus 2012 tot juli 2013.