Bij de start van het festivalseizoen lanceert Aldi opnieuw een eigen kledinglijn. De fancollectie wil een ode zijn aan de merkidentiteit van de discounter. Opmerkelijk: de stukken zijn niet te koop, wel te winnen.
Ludieke knipoog
Net voor de zomer komt Aldi met een ‘Festivaldi’-collectie, bestaande uit tracksuits, hoedjes, hoodies en T-shirts met het typische blauw-wit gestreepte patroon dat we kennen uit het logo van de discounter. De nieuwe kledinglijn is de opvolger van de ‘FestivALDIshirts’ die de retailer lanceerde in 2019, met de logo’s van de huismerken Buval, River, Golden Power en Olé. “Het is een ludieke knipoog naar de cultus die rond het Aldi-logo hangt in België en daarbuiten”, zegt marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick.
De kleding zal niet in de winkelrekken te vinden zijn: Aldi lanceert op 6 juni een festivalcampagne, waarbij consumenten niet alleen outfits kunnen winnen, maar ook tickets voor bekende Belgische zomerfestivals. Met de actie wil de discounter jongeren duidelijk maken dat ze geld kunnen uitsparen door hun festivalboodschappen bij Aldi te doen.
Zogenaamde ‘fanwear’ is een beproefde marketingtechniek voor cultmerken: ook Lidl, Zeeman en het Nederlandse krokettenmerk Febo deden het Aldi al voor.