De Duitse flitsbezorger Gorillas gaat liefst vier eigen huismerken lanceren om zijn winstmarges op te krikken. Een vijftigtal producten in elf populaire categorieën zijn vanaf overmorgen beschikbaar in de app voor klanten uit vier kernmarkten.
Differentiatie
De merken “Gorillas Daily”, “Gorillas Premium”, “Hot Damn Coffee” en “<start-up beer>” zijn vanaf 9 juni te koop voor Britse, Duitse, Franse en Nederlandse klanten, zo laat de Berlijnse flitsbezorger weten in een persbericht. Meer producten zullen in de komende maanden worden toegevoegd. De huismerken zullen wel alleen te koop zijn in de vier kernmarkten waarop de flitsbezorger zich gaat terugplooien.
Door niet één, maar meteen vier huismerken te creëren, wil Gorillas van meet af aan verschillende klemtonen leggen. Het ‘Daily’-gamma belooft toegankelijke prijzen voor essentiële producten, terwijl ‘Premium’ (logischerwijs) mikt op “producten met een bijzonder hoge kwaliteit, zoals verse pasta”. Daarnaast komt er een apart merk voor koffie (en bijbehorende producten, zoals pads en havermelk) en voor bier.
Winstgevend én duurzaam
Stichter Kağan Sümer ziet de ontwikkeling van huismerken als een logische volgende stap: “Sinds dag één wilden we onze eigen producten, met unieke smaken en een creatieve verpakking, ontwikkelen om de noden en smaken van onze klanten zo goed mogelijk tegemoet te komen. Onze nieuwe huismerken zijn daarenboven ook een belangrijke stap in onze winststrategie: ze zullen ons toelaten om in onze kernmarkten nieuwe opbrengsten aan te boren.”
Gorillas zegt zegezeker te zijn met zijn nieuwe aanbod, dat gebaseerd is op een “diepe en datagedreven kennis van de voorkeuren van onze klanten”. Met zijn huismerken wil de flitsbezorger ook stappen naar duurzaamheid zetten: zo zijn de fruitsappen en bieren geproduceerd met 100% hernieuwbare energie. Verpakkingen zijn dan weer zo veel mogelijk gemaakt van gerecycleerd materiaal, terwijl de koffiepads volledig composteerbaar zijn.