Zalando investeert in inspirerende ‘storytelling’: het Duitse modeplatform heeft een meerderheidsbelang genomen in Highsnobiety, een invloedrijke modeblog over streetwear, die ook een eigen webshop heeft.
Groeiende marktsegmenten
Content is king in e-commerce, ziet ook Zalando: de webwinkel neemt een meerderheidsbelang in mediaplatform Highsnobiety, een autoriteit op het vlak van streetwear en luxemode. Het is de bedoeling dat beide bedrijven nauw gaan samenwerken: de combinatie van de verhalende kracht van Highsnobiety met de operationele expertise van Zalando moet een sterke combinatie opleveren.
Met strategisch en creatief advies van Highsnobiety wil Zalando jonge modeliefhebbers meer inspiratie kunnen bieden op z’n platform. Luxe en streetwear zijn groeiende segmenten, waarin het Duitse modeplatform een sterkere positie wil verwerven.
Beide bedrijven blijven wel autonoom functioneren: Highsnobiety behoudt redactionele onafhankelijkheid en David Fischer, die de blog oprichtte in 2005, blijft aan boord als CEO.