Even groot als twee en drie samen
Ahold maakt een behoorlijke sprong op de ranglijst dankzij de aankoop van Bol.com. In combinatie met de omzet van de websupermarkt van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall kwam Ahold volgens Twinkle in 2012 uit op een online omzet van 660 miljoen euro. RFS Holland Holding kwam uit op een omzet van 474 miljoen euro, terwijl de nummer drie, Zalando, een omzet van 200 miljoen euro boekt in Nederland.
De totale webomzet van de bedrijven in de top honderd van Twinkle kwam uit op 7,8 miljard euro, een toename van 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dit is een hoger groeipercentage dan voor de hele online branche, wat er volgens Twinkle op wijst dat de grote spelers in webverkoop het beter doen dan de kleinere partijen.
De rest van de top-10 bestaat uit BAS Group (135 miljoen), Coolblue (130 miljoen), KPN (130 miljoen), H&M (125 miljoen), Hema (120 miljoen), Ticketmaster Nederland (117 miljoen) en Thuisbezorgd.nl (110 miljoen).