Met de acquisitie van The Vintage Bar, een marktplaats voor tweedehands mode, zet het Deense modeplatform Miinto z’n circulaire ambities kracht bij: 25% van de verkoop moet tweedehands zijn tegen 2025.
Generaties Z en Y aanspreken
Miinto, het Deense platform dat fysieke modeboetieks online brengt, neemt The Vintage Bar over, een marktplaats en sociaal platform voor tweedehands luxemode, met meer dan 250.000 leden en 620.000 volgers op Instagram. Deze overname moet Miinto op weg zetten om een toonaangevende speler te worden in de ‘pre-loved’ modemarkt. De ambitie luidt “25 in 25”: 25% van het bruto handelsvolume moet circulair zijn tegen 2025. Vandaag is dat 5%.
The Vintage Bar zal als c2c-marktplaats een centrale rol spelen op het platform om die ambities waar te maken. Het aanbod van meer dan 100.000 tweedehandsitems wordt beschikbaar op Miinto, dat op deze manier z’n merkpositionering bij generaties Z en Y wil versterken. Beide platformen blijven weliswaar afzonderlijk opereren maar zullen een gemeenschappelijke back office delen en beste praktijken uitwisselen. Gebruikers krijgen toegang tot een resem circulaire initiatieven zoals verhuur, ruilen, reparatie, donatie en overstocks.