COS, een dochtermerk van de H&M-groep, stapt in de groothandel. Al deze herfst is het damesmerk te vinden bij Nordstrom, Breuninger en Yoox.
Klanten ontmoeten waar ze zijn
Voor het eerst breidt het premiummerk COS uit naar het groothandelskanaal: het werd tot nu toe enkel via eigen winkels verdeeld. De expansie naar de groothandel zat wel al een tijdje in de pijplijn, vertelt algemeen directeur Lea Rytz Goldman, en nu voelt de timing goed.
“We weten dat het retaillandschap verandert en dat we onze klanten – nieuwe en bestaande – ook buiten onze eigen kanalen moeten ontmoeten, door samen te werken met de beste multimerkretailers die ons DNA aanvullen. Dit stelt ons in staat om klanten op meer plaatsen te betrekken en te inspireren”, zegt Rytz Goldman. Als onderdeel van de groeistrategie van het merk, moet de wholesaleverkoop toelaten om “de klanten te ontmoeten waar ze zijn” en een grotere merkbekendheid op te bouwen.
COS gaat van start met drie grote retailpartners: de Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom, de Duitse warenhuisgroep Breuninger en het internationale luxeplatform Yoox. De primeur is op 13 september voor Nordstrom, dat COS online en in vier winkels in New York en New Jersey lanceert, gelijktijdig met het debuut van het merk op de New York Fashion Week.