Carrefour België lanceert zijn tweede koopkrachtactie: de supermarktketen brengt duizend producten onder de aandacht die het voor minder dan 1 euro verkoopt. Zowel Carrefour-merken als nationale merken maken deel uit van de campagne.
Reclame-actie
Carrefour gaat verder met zijn campagne “Koopkrachtactie”: dit keer brengt de retailer duizend producten onder de aandacht die er minder dan een euro kosten. Het gaat zowel om huismerkproducten en van nationale merken. De keten hamert er bovendien op dat de producten permanent in de winkels verkrijgbaar zijn.
Hoewel het kan lijken alsof Carrefour de prijzen wijzigt voor de actie, is dat niet het geval. De keten brengt haar goedkoopste producten gewoon extra onder de aandacht. Bij de eerste actie vorige week werd ook al het laagsteprijsmerk Simpl in de schijnwerpers geplaatst, zonder dat het echt om een nieuwigheid ging.
Graadmeter
Op de Franse thuismarkt kondigde de retailer vorige week aan de prijzen van honderd basisproducten te bevriezen. De Belgische dochter insinueerde toen met een soortgelijke actie te komen, maar zo ver lijkt de keten nu toch (nog) niet te gaan. Op 6 september volgt wel een derde actie.
De acties van Carrefour zijn in ieder geval een goeie graadmeter voor het huidige retailklimaat. Waar de supermarktgroep begin dit jaar nog investeerde in het metaversum, ligt de focus nu helemaal op de inflatie en op prijzen. Je leest meer over de digitalisering van retail en Carrefours avonturen in het metaversum in het boek The Future of Shopping: Re-set Re-made Re-tail.