Magazine moet inspiratie bieden
De nieuwe look van Wehkamp.nl heeft meer aandacht voor video, zowel op de homepage als bij de producten. Zo kunnen consumenten meer info krijgen over de lengte en de pasvorm van een kledingstuk.
Het nieuwe magazine moet klanten dan weer inspiratie geven en moet klanten helpen om hun gading te vinden tussen de vele kledingstukken op de website. “Nederlandse vrouwen vinden mode leuk, maar niet super belangrijk. Er zijn maar weinig vrouwen die echt weten wat bij hen past. Veel vrouwen zijn onzeker en zoekende. Redactionele content kan hen helpen,” zegt Puck Landewe, eindredacteur van het magazine aan fashionunited. Het is voor merken niet mogelijk om een plekje te kopen in het magazine.
“Ik ben naast vrouwen gaan zitten om te kijken hoe ze shoppen. Een groot aantal vrouwen bleek te selecteren op de laagste prijs. Zo zien ze bepaalde merken nooit. Daarom hebben we in het magazine een mix van merken als Filippa K en Mango”, zegt Landewe in verband met de inhoud van het magazine.
Eigen collectie
Vandaag maakte Wehkamp.nl ook bekend dat het een eigen lijn gaat lanceren met de naam Whkmp’s Own. De collectie bestaat uit honderd artikels, zoals leren jacks, vesten en riemen. De prijzen variëren van 19,95 euro tot 269,95 euro.
Het wordt nu wel duidelijk waarom Wehkamp.nl gestart is met de bouw van wat het zelf “het grootste geautomatiseerde distributiecentrum ter wereld” noemt…