Uitbreiding van diensten
Groupon begon enkele jaren geleden als aanbieder van een dagelijkse deal, die ze via mail verzonden naar mensen die waren ingeschreven op hun nieuwsbrief. Met dit nieuwe distributiecentrum gaat het opnieuw een stapje verder weg van die begindagen. Groupon blijft wel werken met tijdelijke deals, maar koopt al zijn producten zelf in en met het nieuwe distributiecentrum kan het nu de orderverwerking volledig op zich nemen.
Daarnaast worden de divisies Groupon Goods en Reserve steeds belangrijker. Reserve werd in 2011 opgericht en biedt kortingen aan op basis van je reservaties bij bepaalde restaurants. Voor de dienst moet op voorhand geen voucher aangekocht worden, zoals we gewoon zijn bij Groupon.
Groupon Goods langs zijn kant focust dan weer op de verkoop van gewone producten, in plaats van op deals bij bepaalde retailers. Daarnaast heeft Groupon ook nog Groupon Getaways (voor reizen) en GrouponLive (voor concerttickets en andere evenementen).
Groupon Freebies
Groupon kwam onlangs ook nog op de proppen met Groupon Freebies, een nieuwe dienst waarbij klanten coupons en gratis staaltjes kunnen krijgen voor bepaalde producten. De coupons zijn wel enkel voor online aankopen en vooral voor bij de grote nationale ketens in de Verenigde Staten.
“Groupon heeft zijn model verschoven en is nu eigenlijk een online winkelcentrum“, zegt Peter Krasilovsky, een analist bij BIA/Kelsey, aan Forbes. “De dagelijkse deals zijn nog steeds een deel van dat model, maar daar horen ook online coupons en andere producten en diensten bij.”