“Problemen met verdienmodel”
Het afgelopen boekjaar steeg de netto-omzet met zes procent naar 2,6 miljard euro en Ook het bedrijfsresultaat voor belastingen steeg met 16,6 procent naar 192,4 miljoen euro, maar toch is Povlsen niet tevreden. “We zijn tevreden dat we erin geslaagd zijn om onze omzet te vergroten in een sterk concurrerende markt. De stijging van de omzet is echter niet genoeg om onze cijfers op het gewenste niveau te brengen. We hebben nog steeds problemen met ons verdienmodel”, zegt hij aan Fashion United.
Het zijn vooral de eigen winkels die niet naar behoren presteren: de groothandelstak van het bedrijf deed het immers goed. “Het is belangrijk dat we meer investeren in de ontwikkeling van onze retailbusiness. We moeten onze producten sneller leveren naar de winkels: de procedures moeten vereenvoudigd worden. Bovendien moeten we ons richten op het verminderen van kosten in de gehele keten”, gaat Povlsen verder.
Volgens Povlsen moet ook de design- en productontwikkeling binnen het bedrijf versterkt worden. Het laatste jaar lanceerde het bedrijf heel wat nieuwe labels: zo werden Little Pieces, Jacqueline de Yong, First, Noisy May en Junarose in januari voor het eerst getoond en werd onlangs bekend dat Bestseller ook nog met Only & Sons en LP Boys op de proppen gaat komen. Met al die verschillende merken wil het Deense bedrijf vooral een breder publiek aanspreken.