Luchthaven Schiphol zag de omzet met 2 procent toenemen tot 1,18 miljard euro. De uitgaven van passagiers bij de winkels en de horeca nam echter met liefst 5 procent toe tot 15,84 euro per passagier.
Deze meerinkomsten compenseerden omzetverlies door het slechte winterweer en de aswolk uit IJsland, die voor een forse ontregeling van het vliegverkeer zorgden. Schiphol boekte een nettowinst van 169 miljoen euro, tegen 132 miljoen een jaar eerder. In totaal passeerden 45,2 miljoen passagiers Schiphol, een toename met 3,8 procent.
Passagiers gaven in de winkels vooral veel meer geld uit aan luxegoederen als sieraden en mode. Vooral reizigers uit Azië en Oost-Europa trokken vaak de portemonnee. Volgens de directie van Schiphol is er hard gewerkt om de wachtrijen bij de balies weg te werken, waardoor klanten meer tijd hadden om te winkelen en dus meer geld konden uitgeven.