Toegeven aan C1000-ondernemers
De folder gaat twee maandaanbiedingen bevatten en verder de nadruk leggen op de uitgangspunten van de formule, weet Distrifood. Daarmee houdt Jumbo grotendeels vast aan het Every Day Low Pricing-principe waar de formule groot mee is geworden. Door de overname van eerst Super de Boer en daarna C1000 is Jumbo echter actief geworden in steeds meer marktgebieden waar consumenten de uitgangspunten minder goed kennen.
De invoering van een folder was ook een belangrijke wens van de C1000-ondernemers, een formule die juist heel sterk op de folder en acties gericht was. De C1000-ondernemers zien na ombouw hun omzet na enkele sterke eerste weken vaak teruglopen, omdat Jumbo niet de messcherpe acties heeft om klanten iedere week naar de winkel te lokken.
Jumbo countert dat met de garantie van de laagste prijs in de regio en een reeks andere garanties. Door de economische crisis zijn supermarktklanten echter weer in toenemende mate actiegevoelig. Veel ketens scherpen ook hun actiebeleid aan in regio’s waar een C1000 wordt omgebouwd naar Jumbo.