“Zelfstandig merk”
Om het merk nog bereikbaarder te maken voor een breed publiek is nu dus ook costesfashion.com opgestart. Daar kunnen vier collecties van het merk worden gekocht: het vrouwelijke City Chic, het stoerdere Rebel Luxe, glamoureuze feestkleding van Uptown Glam en Casual Mix. Wie voor 22u zijn bestelling plaatst, mag zijn kleding de volgende dag al verwachten. Bestellingen kunnen ook afgehaald worden in één van de vestigingen van Costes.
Ondertussen is Costes volgens stylingdirecteur Bianca Schouten The Sting dan ook volledig ontgroeid en staat het sterk op eigen benen. “Costes is echt een zelfstandig merk geworden. Het merk heeft alleen toevallig dezelfde eigenaar als The Sting”, zei ze een tijdje terug aan FashionUnited.
20 à 30 filialen tegen eind 2014
Costes is opgericht door Herman Franzen, die ook The Sting oprichtte. Voor de ontwikkeling van het concept van Costes gaf Franzen tien van zijn werknemers vrij spel. Het resultaat was dus het ontstaan van Costes en deze zomer opende het merk zijn eerste eigen boetiek in Utrecht.
Sindsdien gaat het razendsnel, want momenteel heeft Costes ook al filialen in Amsterdam, Hoorn, Alphen aan den Rijn, Den Bosch, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Tegen het einde van volgend jaar moeten er twintig tot dertig filialen zijn in Nederland.