Doe-het-zelf-concern DGNRetail heeft Hans van Hooren aangetrokken als manager Marketing en Communicatie. Hij verzorgt in die functie met directe ingang de
marketing- en communicatietaken voor de formules Hubo, Multimate, Fixet en Doeland. Van Hooren was al enige tijd als zelfstandige betrokken bij Hubo, maar werkte eerder voor onder meer Ahold, Bruna, Intres en DA.
In zijn nieuwe functie is een bijzondere taak voor Van Hooren weggelegd op het gebied van merk- en formuleontwikkeling, onderzoek, internet, reclame en public relations. “Bij DGNretail ligt er een geweldige, uitdagende klus te wachten om de positie van de zelfstandige DHZ-ondernemers met de drie mooie winkelformules te versterken. De combinatie van de merknamen Hubo, Multimate, Fixet en Doeland en de echte vakmensen die eraan zijn verbonden, levert DGNretail een unieke positie in de markt op. En die gaan we nog duidelijker vertellen en laten zien.”
DGNRetail ontstond in 2007 uit een fusie van de formules Hubo, Multimate en Doeland. Begin dit jaar werd hier door een samenwerking de Fixet-formule aan toegevoegd. Daarmee is DGNRetail de grootste serviceorganisatie voor zelfstandige ondernemers in doe-het-zelf in Nederland.