Innovatiecentrum
“Er is een gezonde competitie rond online talent en we willen dat talent aantrekken om onze ambitieuze groeiplannen vooruit te stuwen. Een geïnspireerde werkplek in Chicago is een goede start om het juiste online talent naar ons bedrijf te krijgen“, zegt Jan van Dam, vicepresident e-commerce voor Ahold USA.
Peapod Propulsion Labs, zoals het centrum werd gedoopt, moet de kennis die Peapod al heeft in e-commerce verder uitbouwen en doorduwen binnen de organisatie van Ahold USA. Zo wil Ahold de klant nog meer helpen in de mogelijkheden om te winkelen wanneer ze dat willen, hoe ze dat willen en wanneer ze dat willen.
Reshaping Retail
Naast de opening van het centrum in Chicago opende Ahold USA ook het 120e afhaalpunt in de VS. “De retailwereld is snel aan het veranderen en het invullen van de noden van de online klant is een cruciaal onderdeel van toekomstige groei”, zei CEO James McCann.
“120 afhaalpunten, vergeleken met acht nog maar een jaar geleden, toont een groot momentum en een sterk bewijs van onze succesvolle omnichannel-uitvoering. Onze combinatie van in-store shopping, thuislevering en afhaalpunten is de sleutel tot het volbrengen van de Reshaping Retail-ambities van Ahold.”