“Zetten in op beleving”
Willem Jan Westendorp en Nardus Koster, allebei eerder al shopmanager van een Free Record Shop, willen van HOE geen standaard entertainmentwinkel maken. “We verkopen natuurlijk films, games en muziek, maar zetten ook in op de beleving van deze producten. Dit moet de plaats worden waar liefhebbers elkaar ontmoeten en een kop koffie drinken aan de stamtafel die midden in de winkel staat.”
“Goed contact met de klant is essentieel. De consumenten die nog fysiek producten kopen, zijn echte fans en willen meer dan alleen een product pakken en afrekenen”, zegt Westendorp aan Entertainment Business. Momenteel biedt HOE vooral muziek en films aan, waarbij games voorlopig nog een beetje achter blijven, al heeft dat volgens Westendorp vooral te maken met de lancering van de nieuwe consoles en de kleinere back catalogus als gevolg.
Vier of vijf winkels in 2014
HOE doet het trouwens niet onaardig, waardoor er al plannen zijn om in 2014 met vier tot vijf franchisewinkels te starten. “We schrijven twee maanden na de opening al zwarte cijfers. Door sociale media als Facebook vinden steeds meer klanten hun weg naar onze winkel. We blijven natuurlijk keihard werken om de stijgende lijn door te zetten. 2014 heeft alles in zich om een mooi en spannend jaar te worden”, aldus Westendorp.
Als het van Westendorp en Koster afhangt dan worden ook de nieuwe winkels geleid door voormalige werknemers van Free Record Shop.