“Wow-gevoel”
4.500 m² zal de nieuwe winkel van Hennes & Mauritz in Rotterdam meten: daarmee zal het in één klap de grootste H&M van Europa worden. “Klanten moeten echt een wow-gevoel krijgen als ze binnenstappen“, zegt algemeen directeur Susan Krau in het Algemeen Dagblad. De nieuwe winkel komt aan de Koopgoot, waar een bestaande winkel in het najaar wordt uitgebreid.
Het aanbod in de winkel zal dan ook enorm zijn: in totaal zullen er 300.000 kledingstukken verkrijgbaar zijn en heeft de winkel de grootste schoenenafdeling, de grootste home-afdeling voor textiel en de grootste sportafdeling van alle filialen in Europa. Om hun weg te vinden doorheen de winkel zullen klanten dan ook gebruik kunnen maken van de lichtgevende borden die worden opgesteld.
Krau verwacht dan ook veel volk over de vloer te krijgen, met op zaterdag tot 8.000 klanten. Om die allemaal te kunnen helpen heeft de winkel 40 paskamers, 21 kassa’s en zullen er personal shoppers aanwezig zijn. Die zullen klanten kunnen helpen met stijladvies en krijgen daarvoor een eigen paskamer ter beschikking.
Monki en Weekday krijgen een eigen stek
H&M maakt van de operatie gebruik om er ook de zusterbedrijven Weekday en Monki een onderkomen te geven langs de Passage. Weekday krijgt er 550 m² verkoopoppervlakte, Monki zal 290 m² bezetten.
De Zweedse keten is al 25 jaar actief in Nederland. In die periode werd een verkoopnet met 121 winkels onder het eigen logo, 3 onder het enseigne Monki en 1 onder het uithangbord Weekday uitgebouwd. Wereldwijd heeft de Zweedse keten 3.100 winkels in 53 landen.