Amsterdam naar niveau van Parijs
Dat schrijft dagblad Het Parool. “Nederlanders kleden zich steeds beter, reizen meer en we merkten dat ze steeds vaker bij onze andere Dior-winkels kochten. Bovendien zit al onze concurrentie hier“, verklaart winkelmanager Menno Born van Dior de komst van het merk naar de PC Hooftstraat. Daar waren al mondiale topmerken als Hermès, Michael Kors, Louis Vuitton, Gucci, Armani, Dolce & Gabbana en Chanel gevestigd. Prada volgt later dit jaar.
Volgens hoofdredacteur Karin Swerink van de Nederlandse editie van Vogue betekent dit een enorme sprong vooruit. “Er lijkt een hernieuwde behoefte aan luxe, nu er tekenen zijn dat de ergste crisis achter ons ligt. De komst van Vogue, nu Dior en in de toekomst ook Harvey Nichols en luxevijfsterrenhotels, als het Waldorf Astoria, passen in die ontwikkeling. Amsterdam komt daardoor iets dichterbij het niveau van Parijs“, zegt ze tegen de krant.