“Splitsen van de merken”
Abercrombie wil het imago van het merk immers aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die het middelbare onderwijs al ontgroeid zijn. Zo wil het modebedrijf het merk terug de goede richting uit sturen: Abercrombie doet het de laatste immers steeds minder goed bij tieners, net als zustermerk Hollister.
Om die ommekeer teweeg te brengen zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en de prijzen van het merk aangepast worden, zei COO Jonathan Ramsden tijdens een interview. “Het maakt deel uit van het willen splitsen van de merken, door Abercrombie meer premium te maken, terwijl Hollister fast fashion wordt”, zei hij.
Eerder kwam ook al het nieuws naar buiten dat Hollister meer in de richting van H&M gaat groeien: merken die werken met lagere prijzen en sneller van collectie veranderen, om zo ook klanten met een lager budget naar de winkels te lokken. Hollister daarentegen is tot nu toe duurder dan zijn rechtstreekse concurrenten en houdt ook langer vast aan collecties.