Al langer op zoek naar overnemer
Daar krijgen huidige klanten van het Nederlandse Glossybox de keuze om hun abonnement gewoon te laten overzetten naar Prettybox of om hun abonnement op te zeggen. De punten die ze op Glossybox hebbben verzameld, komen dan wel te vervallen.
Volgens Waat was het Duitse Glossybox al langer op zoek naar een overnemer voor de Nederlandse activiteiten. Ze willen zich enkel nog focussen op de Duitse, Amerikaanse, Franse en Britse markt.
“Buitenkans”
Klanten van Glossybox nemen een abonnement op de dienst en krijgen in ruil elke maand een box met beautyproducten thuis geleverd. Prettybox werkt op dezelfde manier en Waat wil steeds meer focus leggen op subscription based commerce.
“In het businessmodel van Waat zal een steeds sterker accent op die manier van werken worden gelegd”, aldus directeur David Sluis van Waat Media aan Twinkle. “Het binnenhalen van Glossybox Nederland was voor ons een buitenkans om onze flinke groeidoelstellingen versneld te behalen.”
Waat Media startte in 2008 met Waat.nl, een dagaanbiedingsite voor vrouwen. Vorig jaar kwam daar Waatbox.nl bij, en nu breidt het dus flink uit met de aankoop van Glossybox.nl.