“Van coupons naar klantentrouw”
Vorig jaar wist Praxis in een krimpende markt toch aan marktaandeel te winnen en ook dit jaar wil het die trend verderzetten. De bouwmarktketen wil daarbij af van de grote kortingen die ketens momenteel geven om klanten te lokken, zei directeur Roy van Keulen op het Emerce eRetail congres in Bussum.
“We moeten van coupons naar klantentrouw en we willen er ook echt zijn voor de klant. Dat moet ook wel, want er wordt minder verhuisd en de jeugd groeit anders op dan wij en onze ouders. Klussen is niet ‘hot’ bij hen“, zegt hij aan Emerce. Daarnaast zoeken jongeren niet meer enkel in de winkel naar inspiratie, maar “net zo makkelijk op Pinterest.”
Om klanten aan Praxis te binden, wil de keten daarom met goede ondersteuning komen voor klussers. Zo wil Praxis meer instructievideo’s maken, maar denkt het ook aan een telefonische helpdesk, waar klanten vragen kunnen stellen aan klusexperts.
Praxis zal daarnaast ook Google Maps Indoor gaan inzetten, om de inrichting van winkels volledig in kaart te brengen. Zo kunnen klanten al op voorhand online zien waar het product dat ze nodig hebben zich bevindt.