“Klaar voor uitbreiding”
De winst voor belastingen van Beate Uhse, dat in onze regionen actief is met Pabo, kwam uit op 1,3 miljoen euro. Vorig jaar werd daar nog een verlies van 0,4 miljoen euro geleden. De omzet daalde wel licht, van 144,3 miljoen euro naar 142 miljoen euro.
“We zijn tevreden met 2013. We zijn opnieuw klaar voor de uitbreiding van onze kanalen. De successen van de doorgevoerde maatregelen kunnen duidelijk gezien worden in de economische groei van het bedrijf in het voorbije boekjaar“, zegt CEO Serge van der Hooft.
Grootste groeifactor voor het bedrijf was de online verkoop, die momenteel al 84 procent van alle postorderbestellingen voor zijn rekening neemt. De verkoop in de winkels bleef min of meer stabiel, ook al werden er vijf nieuwe winkels geopend. Voor 2014 staan opnieuw tien nieuwe winkels op de planning.
Voor 2014 wil Beate Ushe een omzet tussen 145 en 150 miljoen euro realiseren. Het zal daarbij blijven inzetten op verkoop aan vrouwen, die momenteel tachtig procent van de klanten vertegenwoordigen. Om dat aandeel nog uit te breiden, loopt in maart en april een grote reclamecampagne op de Duitse televisie, die zich specifiek naar vrouwen richt.